Kolekcja topowych marek outdoorowych oraz przestrzeń spotkań dla osób dzielących zamiłowanie do aktywnego obcowania z naturą, darzących szacunkiem naszą planetę, a także ceniących jakościowe i pomysłowe rozwiązania. Tak krótko można opisać nowy flagowy butik Patagonii i Black Diamond, który właśnie otworzył się w stolicy Małopolski.

Nie kupuj, jeśli nie potrzebujesz – to hasło przewodnie, które wkrótce pojawi się w krakowskiej przestrzeni miejskiej i będzie prowadzić na ulicę Bronowicką 126, do Crag Store – flagowego showroom’u dwóch amerykańskich marek. Nowo powstały salon, o powierzchni ponad 300 m2 (dawny salon Harleya Davidsona), nie ma być jedynie kolejnym sklepem outdoorowym, ale przestrzenią spotkań, dedykowaną entuzjastom aktywnego sposobu spędzania czasu, amatorom campingowego lifestyle’u, miłośnikom podróży, bushcraftu i wypadów za miasto w góry i skały.

Hasło przewodnie: „Nie kupuj jeśli nie potrzebujesz” nawiązuje do filozofii amerykańskich marek – produkcji sprzętu i odzieży outdoorowej z poszanowaniem środowiska oraz minimalizowaniem negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Również sama przestrzeń handlowa została urządzona zgodnie z ideologią „less waste”. Dlatego w dużej mierze zrezygnowano z gotowych rozwiązań i zaprojektowanych mebli sklepowych. Zamiast nich, wystrój sklepu został zaaranżowany z pozornie niepotrzebnych rzeczy, które dostały tu drugie życie. „Uznaliśmy, że zaangażowanie przyszłej załogi Crag Store w proces tworzenia lokalu od samego początku, a także współpraca z małymi warsztatami, doda temu miejscu klimatu. Taki meblowy upcycling” – mówi Michał Matrejek, współzałożyciel Crag Store.

Na podobnych założeniach opiera się selekcja marek, których produkty będzie można kupić w krakowskim sklepie. „Projekt ma charakter wizerunkowy dla naszych marek. Chcemy przede wszystkim pokazać szeroką ofertę firm Patagonia i Black Diamond, również w kategoriach, które do tej pory nie były popularne na naszym rynku, a stają się ważnymi grupami produktów na rynkach zagranicznych, jak surfing, mountain bike czy sportswear.” – zapowiada Bartłomiej Klocek.

Poza flagowymi markami, pojawią się też produkty innych firm – zawsze dobieranych na podstawie podobnej ideologii ekologicznej produkcji i dbałości o środowisko, m.in.: Fjallraven, Gregory Packs, Buff czy MIZU.

Patagonia wyrosła z małej firmy, która zajmowała się produkcją sprzętu dla wspinaczy. Obecnie skupia się na wytwarzaniu odzieży do wielu aktywności, które pozwalają na zjednoczenie się z naturą, bez silników i blasków fleszy. Marka której oficjalną misją jest „We are in business to save our home planet” – „Ratowanie planety poprzez działalność biznesową” wnosi znaczący wkład w popularyzację kwestii związanych z ochroną dziewiczej przyrody i minimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne, promowaniu minimalistycznego podejścia do życia i wykorzystywaniu ekologicznych materiałów.

Black Diamond to jeden z największych producentów sprzętu turystycznego, górskiego, wspinaczkowego oraz skiturowego. Oferta firmy składa się z ponad 20 kategorii produktowych, a podstawą dynamicznego rozwoju firmy jest, od samego początku, bezkompromisowa innowacyjność.
Firma, wyodrębniona w latach 60. z koncernu Chouinard Equipment, obecnie posiada biura na trzech kontynentach i systematycznie zwiększa zakres swojej działalności, również w dziedzinie sprawiedliwości i odpowiedzialności społecznej. Od lat BD organizuje akcje ochrony środowiska w rodzimym Utah, a także w innych rejonach wspinaczkowych poza Stanami Zjednoczonymi.

CRAG STORE
ul. Bronowicka 126
tel: 573 320 596
FB: www.facebook.com/cragstore
Instagram: www.instagram.com/crag_store

Comments are closed.